SOLUȚII pentru diminuarea absenteismului şi sprijinirea copiilor aflați în situație de abandon şcolar în cadrul Liceului Teoretic ,,Ioniță Asan,, Caracal:
– cuprinderea elevilor cu risc de absenteism în activitățile extraşcolare întreprinse în unitate, de către consilierul educativ al şcolii, în colaborare cu psihologul scolii, învăţători, profesorii diriginţi şi părinții;
– inițierea la nivelul scolii a unor proiecte gen,,Educatia este sansa ta!/ Targ caritabil de Craciun, cu obiecte confectionate de elevi (fondurile au fost folosite pentru organizarea unei excursii cu participarea, mai ales, a copiilor proveniti din zona situatiilor de risc),, sau implicarea lor in actiuni de voluntariat prin,,Clubul voluntarilor inimoşi,, care să curpindă un număr mare de elevi aflaţi în risc de absenteism/ abandon şcolar;
– efectuarea programului de pregătire suplimentară a elevilor cu probleme la învăţătură;
– folosirea metodelor de predare-învățare atractive, climatului afectiv- emotional potrivit desfăşurării orelor;
– aplicare de chestionare elevilor aflați în risc de abandon şcolar, aflând astfel factorii ce favorizează absenteismul;
– vizite și discuții cu părinții elevilor care absentează, realizate de profesorii diriginţi;
– discutarea, în particular, a situaţiei cu elevul sau cu părinții acestuia pentru a găsi soluții comune pentru evitarea situațiilor neplăcute de risc de abandon scolar;
– participarea la activități de perfecționare ale cadrelor didactice prin participarea la cursuri de formare specifice;
-colaborarea cu persoanele responsabile din unitate (educatoare, invatatori, profesori, psihologul scolii, directori, CA, etc) prin vizite/ discutii/ mese rotunde/ activitati de voluntariat la şcoală, campanii de prevenire a delicvenței juvenile la nivelul localitatii etc.;
– colaborarea cu autoritățile comunității locale (poliția – agentul de proximitate, primăria – asistentul social, biserica – preotul, ONG-uri voluntari etc) prin vizite/ discutii la şcoală, campanii de prevenire a delicvenței juvenile etc.;